Ogólne zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej
- Należy sprawdzić poprawność numeru NRB przed i po złożeniu podpisu na przelewie.
- Należy zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru NRB po wklejeniu go ze schowka systemu. Najlepiej zrezygnować z kopiowania NRB.
- Nie wolno udostępniać nikomu telefonu z aplikacją mToken MAA.
- Nie wolno odchodzić od komputera gdy użytkownik jest zalogowanym do systemu bankowości elektronicznej.
- Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
- Państwa identyfikator i hasło powinny być znane tylko Państwu. Nie należy udostępniać ich osobom trzecim.
- Nie należy zapisywać nigdzie poufnych danych, w tym również w plikach na komputerze ani w przeglądarce internetowej.
- Hasło dostępu do systemu bankowości elektronicznej powinno być regularnie zmieniane.
- hasło musi zawierać od 10 do 24 znaków (w tym przynajmniej jedna mała litera, jedna duża litera oraz jedna cyfra)
- nie należy stosować polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ó, ł, ż, ź, ć, ń),
- wielkość liter ma znaczenie.
- Należy zwracać uwagę na adres strony, na której podajecie Państwo identyfikator i hasło. Dane niezbędne do uwierzytelniania w systemie bankowości elektronicznej (identyfikator, hasło, wskazanie tokena) należy podawać wyłącznie na oficjalnej stronie banku (https://ebsd.pl). Adresy inne niż powyższy są wysoce niebezpieczne, nie należy z nich korzystać.
- Przed zalogowaniem do usługi E-Bank należy sprawdzić czy połączenie jest szyfrowane. Jeżeli transmisja jest szyfrowana w tzw. linii statusu przeglądarki internetowej pojawi się ikona kłódki. Po kliknięciu na ikonę kłódki można uzyskać więcej informacji na temat szyfrowania i stosowanych certyfikatów. Certyfikat strony wystawiony jest dla Banku Spółdzielczego Duszniki przez firmę Unizeto Technologies S.A. (kliknięcie na „zatrzaśniętą kłódkę” w pasku przeglądarki). Brak „zatrzaśniętej kłódki” oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane, nie należy się w tym przypadku logować.
- Nigdy nie należy logować się i dokonywać płatności w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do Internetu – w tzw. hot-spotach.
- Nigdy nie należy odpowiadać na wiadomości mailowe, których nadawcy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie danych osobowych oraz poufnych informacji, takich jak: identyfikator i hasło, wskazanie tokena, numery kart płatniczych. Należy uważać na e-maile otrzymywane z nieznanych źródeł, nigdy nie otwierać podejrzanych załączników oraz hiperłączy.
- Zapewniamy, że Bank Spółdzielczy Duszniki nigdy nie wysyła e-maili, w których prosi o podanie poufnych danych lub zamieszcza linki prowadzące bezpośrednio do systemu bankowości elektronicznej. Po otrzymaniu takiego e-maila w żadnym wypadku nie należy na niego odpowiadać. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji należy powiadomić o tym bank.
- Zapewniamy także, że żaden z naszych pracowników nie będzie Państwa prosił o podanie poufnych danych telefonicznie. Informacje takie jak identyfikator, hasła oraz kody powinny być znane tylko ich posiadaczowi i każda próba uzyskania ich przez osoby trzecie jest naruszeniem zasad bezpieczeństwa.
- W przypadku wystąpienia nietypowych okoliczności (przerwy w połączeniu w czasie transmisji danych, komunikat żądający dodatkowego logowania lub komunikat żądający dodatkowych informacji) należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem Spółdzielczym Duszniki w formie telefonicznej lub mailowej na numery i dane kontaktowe udostępnione na stronie internetowej www.bsduszniki.pl. Dalsze korzystanie z systemu bankowości elektronicznej powinno nastąpić w takim przypadku dopiero po uzyskaniu wyjaśnień od przedstawiciela Banku Spółdzielczego Duszniki dotyczących ww. okoliczności.
Ogólne zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej
Bezpieczeństwo w sieci.
Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi filmami edukacyjnymi, które przybliżają tematykę cyberbezpieczeństwa i bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej oraz sklepów internetowych.
Niebezpieczne strony:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=GbpHIX5RaTo
Bezpieczeństwo aplikacji:
https://www.youtube.com/watch?v=RHNMRSmUYq0
Bezpieczny komputer:
https://www.youtube.com/watch?v=iuWIVf-oIT8
Bezpieczny sklep internetowy:
https://www.youtube.com/watch?v=Lf-z8jIXBho
Bezpieczny klient:
https://www.youtube.com/watch?v=BQ-qayeWe2E
Więcej materiałów dostępnych pod linkiem:
https://www.zbp.pl/dla-klientow/Bankowcy-dla-edukacji/Bankowcy-dla-Edukacji